Voor mijn vertrek - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van annelie smits - WaarBenJij.nu Voor mijn vertrek - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van annelie smits - WaarBenJij.nu

Voor mijn vertrek

Door: Annelie

Blijf op de hoogte en volg annelie

13 Januari 2018 | Kenia, Mombassa


Donderdag 25 januari vertrek ik voor de zesde keer naar Kenia om daar 4 weken te gaan werken bij de Kenya School for Integrated Medicine.

De school werd in 2007 opgericht door de Nederlandse Marie Magré . Aanvankelijk uitsluitend voor kansarme jonge mensen die een 3-jarige interne opleiding in reguliere geneeskunde en homeopathie werd aangeboden.

Inmiddels is de school enorm gegroeid en biedt ze ook andere opleidingen aan zoals: Voeding & Diëtiek, Community Health & HIV Management, opleiding voor HIV / Aids-tests en counseling, EHBO –cursussen, computer cursussen en opleiding voor medici in homeopathie en Integrated Medicine.

Waarschijnlijk gaat mijn werk daar bestaan uit een combinatie van lesgeven aan diverse opleidingen, het docententeam bijscholen en werken in de (veelal mobiele) homeopathische klinieken.
Het worden vast weer uitdagende en boeiende weken.

Donderdagavond vertrek ik naar Mombasa. En daarna is het per taxi nog ruim 2 uur rijden (en varen met de ferry) naar Kwale , een klein provinciestadje in het binnenland van Kenia.

Kwale ligt op 800 meter hoogte in de groene heuvels naast het Shimba Hills wildpark. Af en toe lopen er dus ook verdwaalde olifanten rond het dorp Kwale en onze school.

Het is altijd een verademing om het drukke, rommelige Mombasa te verlaten en de schone lucht van het Keniaanse platteland in te ademen. De sfeer is een stuk relaxter en de temperatuur is net een paar graden aangenamer dan in het broeierig warme Mombasa.

Ik kijk er naar uit om in Kwale de oprichter en directrice van de school Marie en haar dochters Zoë en Nahla terug te zien en alle collega’s en stafleden van het team.

Sinds september is ook Ann Soita, goede vriendin en oud-studente van de school, mijn collega in Kwale. Ze is daar docente en office-manager . We kennen elkaar al 9 jaar en ik vind het geweldig dat ze na de 4 jarige opleiding in Kwale naar de universiteit van Mombasa is gegaan en daar nu recent is afgestudeerd als Public Health Officer. Zie de reisboeken van de afgelopen 5 reizen om het hele verhaal van Ann te kunnen volgen.

Er is weer veel gebeurd op de school sinds ik in februari 2016 van iedereen afscheid nam. Via de facebook pagina’s en persoonlijke contacten ben ik op de hoogte gehouden. Maar het zal geweldig zijn om het nu allemaal weer met eigen ogen te zien.

De komende 4 weken kunnen jullie hier allemaal over lezen. Leuk dat jullie me weer gaan volgen.
Kijk voor meer informatie, foto’s en interessante video’s op :
https://www.facebook.com/kenyaschoolforintegratedmedicine
en https://www.facebook.com/4kenyatrust/timeline

En naar mijn voorgaande 5 reis verslagen op deze website. Klik daarvoor op de balk hierboven.




  • 13 Januari 2018 - 19:36

    Carla Schoot:

    Goede reis Annelie.
    Je introductie belooft weer mooie reisverslagen.
    Groet Carla.

  • 13 Januari 2018 - 19:48

    Nelieke Magré:

    Lieve Annelie, we wensen je een heerlijke tijd toe in Kwale!
    Dikke zoen, Peter en Nelieke

  • 13 Januari 2018 - 20:46

    Riet Van Grinsven:

    Annelie,
    Een heel goede reis.Ik ben weer erg benieuwd naar je mooie foto"s en verhalen.
    Succes met je werk.
    Groeten,Riet en Ton

  • 13 Januari 2018 - 20:51

    Germen En Janny:

    Een hele goede reis en fijne tijd toegewenst. Groeten Germen en Janny.

  • 13 Januari 2018 - 21:05

    Don Werdekker:

    Lieve Annelie,
    Geniet van je nieuwe avontuur. Behouden reis.
    Groet, Don en Annie

  • 13 Januari 2018 - 23:17

    Nelly:

    Dank, Annelie, voor de doorzending. We zien elkaar wellicht nog voor de 25 ste.
    En anders een heel goede reis.
    Leuk om te lezen dat Ann inmiddels ook een academische graad heeft behaald.
    We gaan met belangstelling je blog volgen.
    Groet Nelly

  • 14 Januari 2018 - 04:25

    Ad En Arike:

    We blijven je volgen, veel succes tijdens je komende verblijf en bovenal veel plezier.
    Groetjes, Ad en Arike

  • 14 Januari 2018 - 09:54

    Rika Van De Water:

    Goede reis Annelie. Ik kijk weer uit naar je verslagen!

  • 14 Januari 2018 - 11:43

    Wim Rutten:

    goede reis en veel inspiratie voor je komende bezoek aan Kwale.
    groet, wim

  • 14 Januari 2018 - 12:59

    Karin Kuijpers:

    Goede reis, en een heel fijn verblijf in Kwale.

  • 14 Januari 2018 - 13:55

    Kate Van DerAa:

    Lieve Annelie, goede reis en verblijf in Kwalle,
    Veel voldoening en succes met al jouw inzet!,,
    ,groeten,
    tante Kate.

  • 14 Januari 2018 - 15:06

    Margie Dieterman:

    Lieve Annelie,

    Ongelooflijk veel succes toegewenst. Dat zal ongetwijfeld wel weer lukken want je hebt al zoveel jaar ervaring daar. Geweldig om de vooruitgang elk jaar weer met eigen ogen aan te zien.
    Bijzonder fijn en boeiend verblijf toegewenst. Met plezier kijk ik uit naar het eerste verslag van je reis en aankomst.
    Liefs, Margie

  • 15 Januari 2018 - 14:40

    Merel:

    Lieve Annelie,
    Heel veel succes weer, ik ga je verslagen met plezier lezen! Heb een goeie reis.

  • 15 Januari 2018 - 21:19

    Janneke De Haart:

    Lieve Annelie, ik wens je weer veel succes en een goede tijd in Kenia.
    Ik zal je verslagen met plezier lezen.
    Groetjes van Janneke.

  • 15 Januari 2018 - 22:43

    Lioni Buijink:

    Lieve Annelie,
    Ik wens je deze keer ook weer een geweldig verblijf in Kwale.
    Fijn om iedereen weer terug te zien. Bijzonder dat Ann zover is gekomen dat ze nu je collega is.
    Daar haal je toch enorm veel voldoening uit.
    Succes met al je activiteiten en een hele fijne en mooie tijd in Kenia.
    De rest lezen we af en toe. Lieve groetjes, Lioni


  • 19 Januari 2018 - 12:45

    Marijke Doffer:

    Hallo Annelie,
    Wat fantastisch dat je voor de 6e keer naar Kwale gaat!
    We gaan je weer volgen via je reisverslagen. Verheugen ons daar nu al op.
    Doe je iedereen onze hartelijke groeten!
    Succes, Marijke en John

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Mombassa

2018 Voor de zesde keer naar Kwale, Kenia

25 januari 2018 vertrek ik voor de zesde keer naar Kenia om daar 4 weken te gaan werken bij de Kenya School for Integrated Medicine.

De school werd in 2007 opgericht door de Nederlandse Marie Magré . Aanvankelijk uitsluitend voor kansarme jonge mensen die een 3-jarige interne opleiding in reguliere geneeskunde en homeopathie werd aangeboden.

Inmiddels is de school enorm gegroeid en biedt ze ook andere opleidingen aan zoals: Voeding & Diëtiek, Community Health & HIV Management, opleiding voor HIV / Aids-tests en counseling, EHBO –cursussen, computer cursussen en sinds kort een verkortte opleiding voor medici in homeopathie en Integrated Medicine.

Waarschijnlijk gaat mijn werk daar bestaan uit een combinatie van lesgeven aan diverse opleidingen, het docententeam bijscholen, werken in de (veelal mobiele) homeopathische klinieken etc. Het worden vast weer uitdagende en boeiende weken.

Donderdagavond vertrek ik naar Mombasa en daarna volgt nog een rit van ruim 2 uur naar Kwale , een klein provinciestadje in het binnenland van Kenia.
Ik kijk er naar uit om in Kwale de oprichter en directrice van de school Marie en haar dochters Zoë en Nahla terug te zien en alle collega’s en stafleden van het team. Sinds september is ook Ann Soita goede vriendin en oud-studente van de school mijn collega in Kwale. Ze is daar docente en office-manager . We kennen elkaar al 9 jaar en ik vind het geweldig dat ze na de 4 jarige opleiding in Kwale is doorgegaan aan de universiteit van Mombasa en nu recent is afgestudeerd als Public Health Officer. Zie de reisboeken van de afgelopen 5 reizen om het hele verhaal van Ann te kunnen volgen.

Er is weer veel gebeurd op de school sinds ik in februari 2016 van iedereen afscheid nam. Via de facebook pagina’s en persoonlijke contacten ben ik op de hoogte gehouden. Maar het zal geweldig zijn om het nu allemaal weer met eigen ogen te zien.

De komende 4 weken kunnen jullie hier allemaal over lezen. Leuk als jullie me weer gaan volgen.

Kijk voor meer informatie, foto’s en interessante video’s op :

https://www.facebook.com/kenyaschoolforintegratedmedicine
en https://www.facebook.com/4kenyatrust/timeline

En naar mijn voorgaande 5 reis dagboeken op deze website. Klik daarvoor op de balk hierboven.

Recente Reisverslagen:

23 Februari 2018

Nog meer mobiele klinieken en afscheid

20 Februari 2018

Ann en het Community Health Project

16 Februari 2018

Op bezoek bij collega’s en oud-studenten

12 Februari 2018

Leerlingen Elde College steunen studenten 4Kenia

07 Februari 2018

School en campus
annelie

Sinds 2010 ga ik elk jaar vier weken naar Kwale, 40 km van Mombassa in Kenia om daar les te geven in de homeopathie en patienten te behandelen in de klinieken van de school Het project 4Kenia en de Kenya school for Integrated Medicine zijn in 1997 opgericht door de nederlandse Marie Magré. Aanvankelijk was 4Kenia opgezet om kansarme (wees)meisjes en jongens een driejarige opleiding in regulier medische en homeopathische vakken te bieden. Inmiddels biedt de school een veelheid aan opleidingen. zoals: Voeding & Diëtiek, Community Health & HIV Management, opleiding voor HIV / Aids-tests en counseling, EHBO –cursussen, computer cursussen en sinds kort een verkortte opleiding voor medici in homeopathie en Integrated Medicine. In 2019 ga ik voor de zevende keer naar Kwale om er les te geven en patienten te behandelen. Maar ook om mijn vele vrienden en collega's daar weer terug te zien en te genieten van dit prachtige land en haar bewoners.

Actief sinds 21 Okt. 2010
Verslag gelezen: 859
Totaal aantal bezoekers 88473

Voorgaande reizen:

28 Februari 2019 - 28 Maart 2019

2019 Opnieuw naar Kwale, Kenia

25 Januari 2018 - 28 Februari 2018

2018 Voor de zesde keer naar Kwale, Kenia

09 Januari 2016 - 15 Februari 2016

2016 Voor de vijfde keer naar Kwale, Kenia

17 Januari 2014 - 22 Februari 2014

2014, voor de vierde keer naar het project 4Kenia

04 Januari 2013 - 10 Februari 2013

Derde reis naar Kwale, project 4Kenia

08 Januari 2012 - 06 Februari 2012

Terug naar Kwale, werken bij project 4Kenia

29 Oktober 2010 - 12 December 2010

Werken in Kwale bij het project 4 Kenia

Landen bezocht: