Mieke ontmoet haar sponsorstudente - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van annelie smits - WaarBenJij.nu Mieke ontmoet haar sponsorstudente - Reisverslag uit Mombassa, Kenia van annelie smits - WaarBenJij.nu

Mieke ontmoet haar sponsorstudente

Door: anneliesmits

Blijf op de hoogte en volg annelie

04 Februari 2012 | Kenia, Mombassa

Vrijdag was het zover. Mieke zou na een jaar lang mailen eindelijk Caroline, haar sponsorstudente ontmoeten. Caroline is nu 2e jaars en dikke vriendin met een van mijn sponsorstudentes Wincate.
Het was vrijdag een extreem hete dag (In Mombassa 37 gr.),dus wij waren er niet rouwig om naar het hoger gelegen Kwale te gaan. Hoewel het ook daar bloedheet was.

Na een heerlijke lunch met Marie en haar vriendin Tita en het uitdelen van cadeautjes zijn we eerst met Purity door de bush naar haar nieuwe huis gaan kijken. De studenten zaten namelijk tot 16u. nog in de lessen. Onderweg door de bush weer veel nieuwsgierige kinderen die een stickertje allemaal prachtig vinden.

Om 4 uur zijn we met Caroline, Wincate en Janice naar Kwale-town (de naam dekt de lading niet want het is echt maar een heel klein dorpje) gelopen en de markt over geslenterd. Daar kijk je je ogen uit,zo anders als wat wij in Nederland gewend zijn. Nog even wat gedronken op het enige terrasje van Kwale (met voor de meiden natuurlijk weer een bord friet met worst) en na het uitdelen van cadeaus (voor Caroline) afscheid genomen van iedereen in Kwale. Dat gaat hier gepaard met flinke omhelzingen, iedereen is zo hartelijk hier!

Volgend jaar hoop ik hier weer een maand naartoe te mogen. Wanneer is nu nog niet bekend. Ik laat die beslissing aan Marie over, zij kan bepalen wanneer ze mijn inzet het hardste nodig heeft. Nu nog twee dagen genieten van zon, zee, strand en dan komen we naar Nederland . Naar ik begrijp een temperatuursverschil van bijna 50 graden!

Voor de sponsors: Ik stuur jullie zodra ik thuis ben nog een aparte mail met meer gegevens van de 1e-jaar studenten met e-mailadres etc.

Ik hoop dat iedereen genoten heeft van mijn verhalen. Ikzelf heb hier weer heel erg genoten van de sfeer, gastvrijheid en van de prachtige natuur in dit bijzondere land.

Voor iedereen die mijn vorig verslag (beachdag met 1e jaars + safari) heeft gelezen: de foto’s en video van drinkende olifanten kon ik vanwege stroomstoring pas later plaatsen. Dus heb je die nog niet gezien, dan ga even terug naar mijn vorige verslag.

• 04 Februari 2012 - 08:59

Anne-Marie:

Hallo Annelie,

Dank voor je mooie verhalen en prachtige foto's!

Goede terugreis en... het zal inderdaad wennen zijn hier in de kou!

Groetjes, Anne-Marie

• 04 Februari 2012 - 09:23

Joyce:

Lieve Annelie,

Dank voor je interessante verhalen.
    Nu nog "even" van warmte en strand genieten, want hier is 't écht winter! Ook écht heel erg mooi, maar voor jou een giga-overgang, dus bereid je maar goed voor.

Alvast een goede terugvlucht gewenst!

liefs, Joyce

• 04 Februari 2012 - 11:10

Hetty:

hoi Annelie,
    Net als mijn (lees) vriendinnen wens ik je een goede vlucht naar huis. En sterkte met het temperatuursverschil, gewoon maar veel laagjes kleding over elkaar heen dragen!
    groetjes
    Hetty

• 04 Februari 2012 - 11:23

Germen En Janny:

Mooie verhalen en foto's. Je hebt heel wat beleefd. Goede reis terug. Koud,brrrrr. Groetjes.

• 04 Februari 2012 - 12:27

Cecile Potjes:

Partir cést mourir un peu!

• 04 Februari 2012 - 13:58

Karin:

Hoi Annelie,

Geniet nog lekker van de zwarmte daar, het heeft hier gisteren flink gesneeuwd, en Nederland is weer eens flink ontregeld.
    Goede terugreis en tot gauw.

• 04 Februari 2012 - 14:24

Ardien:

Goede reis Annelie en als je wilt kun je donderdag gelijk tennissen voor Peter.
    Hij moet die dag naar Mill voor zijn knie.
    We horen het nog, geniet eerst nog maar ,alhoewel het hier ook sprookjesachtig is!!
    Gr. Ardien

• 05 Februari 2012 - 11:03

Marjo:

lieve Annelie. Het zit er (bijna) op! Maar je zult wel met een heel goed gevoel terug kijken op afgelopen periode. Fijn dat je ook nog een 'ander stukje kenia' eraan vast hebt kunnen plakken. Prachtige safari hebben jullie gemaakt!. En zoveel olifanten!?!
    Een goede reis terug , het is hier even op de tanden bijten, maar het went vast snel. Tot gauw voor de rest van de verhalen!

• 05 Februari 2012 - 14:15

Hans:

Goede reis terug. Er ligt hier inderdaad een pak sneeuw, maar prachtig weer.

Groeten,

Hans

• 16 Februari 2012 - 09:17

Jeanne Timmermans:

Hoi Annelie
    Wat een indrukwekkend verhaal! Ik heb al je verslagen gelezen en de foto's bekeken.Het is geweldig hoe jij je kennis overbrengd naar afrika, met zoveel inzet en enthousiasme moet het daar helemaal goed komen. Heel veel succes met je missie.
    Groetjes Jeanne

annelie

Sinds 2010 ga ik elk jaar vier weken naar Kwale, 40 km van Mombassa in Kenia om daar les te geven in de homeopathie en patienten te behandelen in de klinieken van de school Het project 4Kenia en de Kenya school for Integrated Medicine zijn in 1997 opgericht door de nederlandse Marie Magré. Aanvankelijk was 4Kenia opgezet om kansarme (wees)meisjes en jongens een driejarige opleiding in regulier medische en homeopathische vakken te bieden. Inmiddels biedt de school een veelheid aan opleidingen. zoals: Voeding & Diëtiek, Community Health & HIV Management, opleiding voor HIV / Aids-tests en counseling, EHBO –cursussen, computer cursussen en sinds kort een verkortte opleiding voor medici in homeopathie en Integrated Medicine. In 2019 ga ik voor de zevende keer naar Kwale om er les te geven en patienten te behandelen. Maar ook om mijn vele vrienden en collega's daar weer terug te zien en te genieten van dit prachtige land en haar bewoners.

Actief sinds 21 Okt. 2010